ویدئو| پیکر هشتمین جانباخته سیل در خراسان رضوی پیدا شد فرماندار نیشابور: تا کنون هیچ خسارت جانی ناشی از سیل گزارش نشده است| برآورد خسارت ۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریالی در این شهرستان (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام محور‌های مسدود در خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنترل کامل انتظامی و امنیتی در منطقه سیل زده سیدی مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) قصاص؛ مجازات تصادف فوتی بدون گواهینامه است؟ شاهدان دروغگو در دادگاه| آیا مجازات شهادت کذب بازدارنده است؟ بارش شدید باران در شهر‌های خراسان رضوی | محور درگز-کلات مسدود شد افزایش ۳ برابری بارش‌های مشهد نسبت به سال گذشته| آب سد‌های مشهد ۶ درصد افزایش یافت (۲۷ اردیبهشت) اکران تصاویر مشاهیر به مناسبت دهه ادب و حماسه در مشهد خسارت سیلاب به بدنه و لایه‌های زیرین محوطه تاریخی یاریم تپه درگز (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آغاز بارش شدید باران در خراسان رضوی | احتمال سیلابی شدن مجدد مسیرها (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سردردهای میگرنی دومین عامل ناتوانی بشر در جهان است| عضویت ایران در انجمن جهانی سردرد تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه هشدار نارنجی هواشناسی در خصوص سیل در مشهد و ۱۸ شهر خراسان رضوی (۲۷ اردیبهشت) حضور ۱۵۰ گروه جهادی برای کمک به آسیب‌دیدگان سیل در خراسان‌رضوی ۵۰۶ سارق و مالخر در مشهد دستگیر شدند رژیم غذایی افراد باید متناسب با منطقه و فصلی که در آن قرار دارند، تنظیم شود بهترین مواد غذایی برای صبحانه؛ از این نوشیدنی غافل نشوید خوردن آبگوشت برای این افراد ضرر دارد بهترین مواد غذایی برای تغذیه بعد از تمرین ورزشی
سرخط خبرها

بهزیستی خراسان رضوی: شرکت ۳ هزار نفر در کارگاه‌های پیش از ازدواج

  • کد خبر: ۱۸۰۵۰۸
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
بهزیستی خراسان رضوی: شرکت ۳ هزار نفر در کارگاه‌های پیش از ازدواج
هدف کلی طرح آموزش پیش از ازدواج، کمک به افراد برای انتخاب آگاهانه و صحیح در راستای تشکیل خانواده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۳ هزار نفر در کارگاه‌های آموزشی قبل از ازدواج در استان خراسان‌رضوی شرکت نموده‌اند، گفت: حدود ۹۰ درصد این کارگاه‌ها به‌صورت رایگان برگزار می‌شود. هدف کلی طرح آموزش پیش از ازدواج، کمک به افراد برای انتخاب آگاهانه و صحیح در راستای تشکیل خانواده است. کلاس‌های آموزش پیش از ازدواج برای افراد ۱۵ تا ۳۰ سال مجردی که تصمیم به ازدواج دارند، در طول سال برگزار می‌گردد. در سه ماهه اول سال‌جاری نیز ۵۰۰ نفر از این آموزش‌ها بهره‌مند گردیده‌اند.

دکتر مسعود فیروزی افزود: آموزش‌های قبل ازدواج پایه و اساس پیشرفت رابطه زوج‌ها است. از دیرباز مداخلات زوج‌درمانی و خانوادگی بیشماری به‌منظور کاهش تجربه طلاق و یافتن راه‌هایی برای شکل‌گیری ارتباطی مطلوب وجود داشته که تا حدود زیادی اثربخش بوده‌اند؛ اما بسیاری از زوجین متعارض برای دریافت این مداخلات اقدام نمی‌کنند و در صورت اقدام نیز زمانی وارد فرایند این مداخلات می‌‎شوند که مشکلات زناشویی شکل پیچیده‌ای به‌خود گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های پیش از ازدواج از سال ۱۳۸۷ به صورت رسمی در تمام کشور آغاز گردیده است، گفت: استراتژی عمده، در پیشگیری از طلاق و ارتقای سلامت زوجین بر آموزش پیش از ازدواج و پیشگیری اولیه تمرکز پیدا کرده است. آموزش‌های پیش از ازدواج در سطح دنیا به عنوان شیوه‌ای برای کاهش احتمال طلاق و همچنین افزایش رضایت زوجین از ازدواج‌شان ایجاد شده و به زوجین مهارت‌های ضروری در مورد شناخت خود، انتخاب همسر مناسب و نحوه رویارویی با مسائل ارتباطی را آموزش می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه بسیاری از طلاق‌ها به این دلیل رخ می‌دهند که زوجین برای ازدواج آماده نبوده و در نتیجه تصمیمات ناپخته‌ای گرفته‌اند، گفت: برای داشتن یک ازدواج موفق پیشگیری بهتر از درمان است. شرکت در دوره‌های آموزش پیش از ازدواج و نیز مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند به‌عنوان ابزاری موثر در جهت تصمیم‌گیری بهینه در فرآیند انتخاب همسر و افزایش پایداری و رضایت زوجین در زندگی مشترک کمک شایانی نماید.

وی افزود: این دوره‌ها به‌صورت تلنگری است که بر حساسیت افراد مجرد برای جدی گرفتن مشاوره‌های پیش از ازدواج و ترغیب آن‌ها برای شرکت در کلاس‌های بیشتر می‌افزاید. مدرسین این دوره‌ها دارای مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد روانشناسی یا مشاوره می‌باشند که دوره‌های تربیت مربی ویژه تدریس در این کلاس‌ها را نیز با موفقیت گذرانده‌اند.

فیروزی خاطرنشان کرد: ایجاد درکی واقع بینانه از رابطه عاطفی و ازدواج، شناسایی باور‌های ناکارآمد در خصوص ازدواج و مقوله عشق، شناسایی عوامل مخرب در رابطه، موضوعات و شیوه گفتگو درباره آن‌ها درفرآیند آشنایی به قصد ازدواج، ملاک‌های صحیح انتخاب همسر و... بخشی از مفاهیمی است که در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->